Mechanika
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Mechanika

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
Admin
Admin

Wiek : 0
Punkty doświadczenia : 0

Mechanika Empty
PisanieTemat: Mechanika   Mechanika EmptySro Lip 24, 2019 8:29 pm

MISTRZ GRY



Ze względu na fabułę i rodzaj prowadzonych na forum rozgrywek, niezbędne było utworzenie roli Mistrza Gry. Jego zadania różnią się w zależności od lokacji prowadzonej rozgrywki:

W STREFIE BEZPIECZNEJ (SH)

  1. jego rola polega na urozmaicaniu rozgrywek, głównie wcielając się w postaci NPC,
  2. może przydzielać graczom punktowane zadania,
  3. w przypadku pojedynków rozgrywanych przez graczy, na ich prośbę może dołączyć jako sędzia,
  4. systematycznie informuje o bieżącej sytuacji grupy w odpowiednich do tego temach: Brookhaven Hospital, Ashtown City Hall, Pinepeaks Resort.
    Uwaga! Do informacji tych należy się bezwzględnie podporządkowywać! Za regularne dostosowywanie się (należycie uwzględnione opisy w postach) do danych sytuacji, możliwe jest otrzymanie dodatkowych punktów.  

POZA STREFĄ BEZPIECZNĄ - w tych tematach Mistrz Gry otrzymuje nieograniczoną władzę. Decydując się na wyjście poza SH, musisz liczyć się zarówno z konsekwencjami swoich czynów, jak i kaprysami losu. MG nie ponosi odpowiedzialności za wywołanie uszczerbku na zdrowiu fizycznym lub psychicznym postaci, bądź jej śmierci.  

Posty Mistrza Gry bazują głównie na storytellingu, urozmaicone jednak mogą być o kilka dodatkowych elementów:

  1. postaci NPC - ich spis dostępny jest tutaj,
  2. kości określające przychylność losu,
  3. kości określające poziom trudności.

Jednak kości to nie wszystko, ich zadaniem jest jedynie uatrakcyjniać rozgrywkę i zmniejszyć możliwość faworyzacji graczy. Nie zapominajmy jednak, że gra polega na pisaniu postów, stąd też bardzo dużo zależy od nich. Mistrz Gry będzie zwracał uwagę na ich merytoryczność oraz sposób, w jaki gracz odnosi się do otrzymanych informacji oraz opisywanych przez MG jak i innych graczy sytuacji.





Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Sro Lip 31, 2019 9:00 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Wiek : 0
Punkty doświadczenia : 0

Mechanika Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika   Mechanika EmptyNie Lip 28, 2019 7:55 pm

RZUTY NA LOS



Wiele sytuacji podczas eventu, bez względu na umiejętności postaci, zależy od przypadku. Kości te powstały właśnie w tym celu. Mistrz Gry będzie jasno określał konieczność wykonania takiego rzutu, dodając do tego krótkie opisy możliwych ewentualności, w zależności od  wylosowanej liczby oczek.
Rzuty te dotyczyć mogą np. przydatności znalezionego przedmiotu, ciężkości poniesionych obrażeń, czy chociażby panującej podczas wędrówki pogody.

Przeważnie dostępne są trzy rezultaty:
1 - 2 - dobry - najkorzystniejsza możliwa opcja; np. znalezione jedzenie jest jadalne, przedmioty przydatne, a pogoda korzystna;
3 - 4 - neutralny - efekt nie jest super, ale zawsze to coś; np. znajdujesz coś w mniejszej ilości niż jest ci to potrzebne lub  gorszej jakości;
5 - 6 - zły - najgorzej; może to oznaczać, że np. znaleziony przez Ciebie przedmiot jest zepsuty, albo jedzenie niezdatne do spożycia, albo w ogóle nie znajdujesz nic.

W przypadku, gdy opisane przez MG możliwości dotyczą więcej niż jednej postaci, kośćmi rzucają wszyscy wymienieni gracze, wyniki ich losowań są sumowane, a progi powodzenia odpowiednio zwiększane.

Modyfikatory
Przy tych rzutach Mistrz Gry nie narzuca żadnych zmiennych - ani zwiększających, ani zmniejszających efektywność kostek losu. Wspomóc swoje szczęście można tylko w jeden sposób: wykupując odpowiedni modyfikator w sklepie.
Uwaga! Musi on być zakupiony przed wykonaniem rzutu oraz uwzględniony w opisie; w przypadku wyrzucenia sześciu oczek na kostce, użycie modyfikatora zostaje anulowane (co oznacza, że możesz użyć go ponownie w przyszłości).




Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Pon Lip 29, 2019 11:03 pm, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Wiek : 0
Punkty doświadczenia : 0

Mechanika Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika   Mechanika EmptyNie Lip 28, 2019 7:56 pm

RZUTY NA TRUDNOŚĆ



Wszystkie przeszkody, trudności i przeciwnicy zostali podzieleni na pięć poziomów:
(w nawiasach podane zostały progi liczbowe możliwych do wylosowania wartości)

  1. bardzo łatwy (1),
  2. łatwy (2 - 7),
  3. średni (8 - 13),  
  4. trudny (14 - 19),
  5. bardzo trudny (20).

Krótko mówiąc 1 oznacza sielankę, a 5 najprawdopodobniej równa się ze śmiercią*. Przy czym prawdopodobieństwo wylosowania bardzo łatwego lub bardzo trudnego wynosi zaledwie 5%.

*Nie oznacza to, że po wylosowaniu dwudziestu oczek na kostkach Twoja postać jest automatycznie spisywana na straty. Pamiętajmy, że z każdej sytuacji jest jakieś wyjście - wystarczy tylko znaleźć sposób. Po prostu w tym przypadku będzie to nieco trudniejsze.

Rzuty te są odrobinę bardziej skomplikowane niż te dotyczące przypadku. W przeciwieństwie do nich, tutaj modyfikatory pełnią bardzo ważną rolę.

Modyfikatory dodatnie - zwiększają szansę na wylosowanie trudniejszego poziomu. Przeważnie otrzymuje się je za na zły stan psychofizyczny postaci, np. obrażenia, zmęczenie, czy głód. Nie jest to jednak jedyny przypadek. Mistrz Gry będzie informował w swoich postach o wartości liczbowej modyfikatora oraz ilości rzutów, którego dotyczy, dodając do tego krótkie uzasadnienie.

Modyfikatory ujemne - zwiększają szansę na wylosowanie łatwiejszego poziomu. Zdobyć je można w dwojaki sposób:
1. poprzez zakup w sklepie,
2. Mistrz Gry, raz na jakiś czas, może przyznać modyfikator ujemny (tylko na następny rzut), w celu wynagrodzenia gracza, np. za wyjątkową kreatywność, którą wykazała się jego postać lub za nienaganne trzymanie się realiów forum.

Rzuty te wykonywane są nie tylko na początku gry! Mistrz Gry informuje o konieczności wykonania takiego rzutu przeważnie wraz z rozpoczęciem nowej akcji, spotkaniem nowego przeciwnika, czy przeszkody.

Uwaga! Pamiętaj, że:

  1. Modyfikatory określane są na ilość kolejnych rzutów, a nie postów!
  2. Modyfikatory się sumują! Przykładowo, jeśli Twoja postać otrzyma +1 na dwie kolejne kolejki ze względu na odwodnienie, a w następnym poście zostanie poważnie zraniona i MG przyznaje +2 na trzy rzuty, to w efekcie przy następnym rzucie do wyniku wylosowanych oczek zostanie dodana wartość “3”.
  3. Jeśli losowanie dotyczy więcej niż jednej postaci, kośćmi rzucają wszyscy wspomnieni gracze, wyniki ich losowań są sumowane, a progi powodzenia odpowiednio zwiększane.
  4. Modyfikatory mogą zostać anulowane! Przykładowo, jeśli Twoja postać otrzyma +1 na następną kolejkę ze względu na zmęczenie, a nim doszło do sytuacji wymagającej rzutu, wydarzyła się sytuacja, w której mogła odpocząć (odpowiednio opisana), modyfikator może zostać usunięty.
  5. Ostateczna wartość rzutu, uwzględniana do wyboru poziomu trudności, określana jest jako wynik działania: wylosowana wartość +/- modyfikatory.



Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Pon Lip 29, 2019 10:26 pm, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Wiek : 0
Punkty doświadczenia : 0

Mechanika Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika   Mechanika EmptyNie Lip 28, 2019 7:58 pm

KOŚCI



1. Jakie kości?

Na forum dostępne są dwa rodzaje kości k6 (kości określające przychylność losu) oraz k20 (kości określające poziom trudności).

2. Gdzie rzucać kośćmi?

Do rzucania kośćmi przeznaczony jest specjalny temat. Służy on tylko i wyłącznie do rozgrywek prowadzonych przez lub pod nadzorem Mistrza Gry.

Jeśli masz ochotę rzucić kośćmi podczas rozgrywki prywatnej, chcesz rozstrzygnąć kwestię sporną lub zwyczajnie nie możesz się na coś zdecydować, wtedy możesz sobie rzucić w powstałym ku temu temacie w dziale Offtopic - tutaj

3. Kiedy rzucać kośćmi?

Mistrz Gry w swoich postach informować będzie o sytuacjach wymagających rzutów.

Należy pamiętać, że najpierw należy wykonać rzut, a dopiero znając wynik losu zabrać się za pisanie posta. Ważne jest, aby na samym końcu posta fabularnego wrzucić podlinkowany rzut wraz z wartością jego wyniku oraz ewentualnymi modyfikatorami.

Rzut wykonujemy tylko raz i niemożliwa jest jego edycja. Wyjątek: Możliwe jest powtórzenie rzutu w przypadku wykupienia tejże opcji za punkty doświadczenia - więcej o tym w temacie.

4. Jak rzucać kośćmi?

Krótka instrukcja rzucania kośćmi:
1. Należy wejść w temat przeznaczony do rzutów. patrz punkt 2.
2. Następnie otworzyć pole odpowiedzi. Kostki nie działają w szybkiej odpowiedzi. W tym miejscu trzeba umieścić informację, czego dany rzut dotyczy:
może to być krótki opis,
Przykładowo:
Cytat :
Rzucam na zawartość znalezionego plecaka.

lub skopiowany fragment posta Mistrza Gry, w którym znajduje się dokładny opis wyniku rzutu:

Przykładowo:
Mistrz Gry napisał:
Znajdujesz plecak, rzuć kością losu, aby dowiedzieć się, co znajduje się w jego wnętrzu:
1-2 - półtoralitrowa butelka wody i roztopioną tabliczkę czekolady,
3-4 - półlitrowa butelka wody i mała paczka pokruszonych krakersów,
5-6 - nadgryziona kanapka, która nie wygląda na zbyt świeżą.
UWAGA! Nieopisane rzuty mogą zostać unieważnione!

3. Pod oknem, w którym piszemy posta, znajduje się okienko o nazwie "dices roll" - to tu znajdują się nasze kości.
3.1. Pierwsze okienko - rozwijana lista - tutaj należy wybrać rodzaj kości: do wyboru są kości losu (k6) oraz kości trudności (k20).
3.2. Drugie okienko - odpowiada za ilość rzucanych kości, domyślnie ustawiona jest wartość “1” - wartości tej nie zmieniamy!
3.3. Kliknięcie “+” - umożliwia dodanie kolejnego rzutu.
4. Po wysłaniu posta, poniżej pojawi się odpowiedź z konta “Admin” zawierająca informację o wyniku losowania.
5. Wartość tą oraz link do rzutu kopiujemy i dopisujemy na końcu posta fabularnego (wg wzoru podanego poniżej), którego dany rzut dotyczył.

Poniżej znajduje się instrukcja obrazkowa:
Mechanika JxOVrv0

4.1. Co w przypadku, gdy musisz rzucić dwa razy do jednego posta?

Należy postępować analogicznie jak to zostało opisane w punkcie 4, z tą różnicą, że należy dodać opisy wszystkich rzutów - wyraźnie zaznaczając, który opis odpowiada rzutowi #1, #2, #3, itp.

Mechanika OVkCpQg

4.2. Co w przypadku, gdy post z rzutem się nie dodał i wyskoczył dziwny komunikat?

Komunikat, taki jak na screenie poniżej oznacza, że w czasie gdy Ty pisałaś/-eś swój post, ktoś inny dodał odpowiedź w tym temacie. W takich przypadkach, treść wypowiedzi pozostaje nienaruszona, lecz kostki niestety ulegają zresetowaniu i należy ponownie je dodać.

Mechanika Cj9ZvST

5. Kości zostały rzucone, co dalej?

Po wykonaniu rzutu, śmiało możesz zabrać się za pisanie posta fabularnego. Pamiętaj by na jego końcu umieścić informację o wyniku losowania wraz z linkiem do wykonanego rzutu.
Najlepiej jeśli zrobisz to według poniższego wzoru:
Kod:
[size=9][b]Rodzaj kości:[/b] kości losu/kości trudności lub w skrócie k6/k20
[b]Wynik:[/b] [url=link do wykonanego rzutu] tutaj podaj wartość wskazaną w losowaniu [/url]
[b]Modyfikatory:[/b]  usunąć jeśli nie ma; jeśli są: wartość || ilość pozostałych obowiązujących rzutów
[/size]

Przykład:
Cytat :
Rodzaj kości: kości trudności
Wynik: 15
Modyfikatory: -2 || 0


0 - oznacza, że jest to ostatni rzut, którego dotyczy dany modyfikator
Więcej o modyfikatorach - tutaj.

Jeśli  po przeczytaniu całej tej instrukcji, rzuty kośćmi wciąż są dla Ciebie niczym czarna magia - śmiało spróbuj rzucić sobie w offtopowym temacie do tego przeznaczonym - o tutaj.
Gdyby jednak, mimo wszystko wciąż coś pozostałoby dla Ciebie niejasne, nie wstydź się zwrócić z tym do administracji - czy to przez wiadomość prywatną, czy w odpowiednim temacie.


Powrót do góry Go down
Sponsored content

Sponsored content


Mechanika Empty
PisanieTemat: Re: Mechanika   Mechanika Empty

Powrót do góry Go down
 
Mechanika
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Ashtown ::  :: Wprowadzenie-
Skocz do: